#6 Eniten virtuaalivituttaa: hevosten nimeäminen

 

Hevosten nimet ylipäätään. Kaikki varmaan jo tietää, että mulle nimi on se juttu ja juurisyy sille miksi ostan hevosia niin vähän; annettu nimiehdotus (/ehdotukset) ei vain iske. Omille tuonneille ja kasvateille vapauksia valita on tietenkin rajattomasti, mutta kun katsoo mun kasvavaa varsalistaa niin huomaa, että hankalaa se silloinkin on. 

Kun vois vaan tyytyä siihen, että otat jostakin jonkin semikivan ja sopivan nimen, asia nakki?! 

Mutta kun ei. 

Mulla on tässä nyt parin puoliverisen nimeäminen vaiheessa. Toiselle nimi tuli itse asiassa lähes itsekseen, ihme kyllä. Trakehnerille piti toki alkukirjain olla sama kuin emällä ja koska isän nimi viittasi jokseenkin latinaan, sain päähäni sanan aurum. Tietenkään se ei riittänyt, koska Nox Aurum on vain ihan hemmetin tylsä nimi ja olisin kyllästynyt koko hevoseen luultavasti alta sekunnin. Googlettelin hieman latinankielisiä sanoja ja sanontoja, mutta mikään ei oikein tarttunut, joten jätin asian hautumaan - katsotaampas - näemmä yli kuukaudeksi. Tänään palasin kyseisen varsan pariin ja mieleeni tuli sana unia. Aurum Unia. Siinä se oli. Helppoa kun sen osaa, kjeh. 

Toisen varsan ollessa vuorossa mulla oli myös jo vähän pohjaa, koska olen nimennyt kyseistä linjaa Darth -alulla. Ensiksi lähdin hakemaan jatkoa isän kautta ja selasin hyvän tovin wikipediasta listoja erinäisistä taivaankappaleista. Ei vaan osunut. Seuraavaksi Kreikan mytologian (emä on Moira) pariin. Tällä hetkellä olen tilanteessa jossa mulla on noin kaksikymmentä välilehteä auki hemmetin kreikkalaisia hahmoja, se kun ei tietenkään riitä, että löydät hyvän nimen vaan haluat käydä läpi "vähän" vaihtoehtoja ja lisäksi tutkia löytyisikö niille jokin kivempi kirjoitusasu. 

Tähän kun lisää sen, että meikäläisen aivot tahtoo välillä lähteä hieman harhateille; saan päähäni jonkun asiaan etäisesti liittyvän jutun jota pitää googlettaa, tai tässä tapauksessa kirjan jonka nimeä en muistanut, mutta tottahan se oli välittömästi selvitettävä. 

Näillä keinoin yhden varsan nimeämisessä on mulla mennyt toistaiseksi noin 3h. Joten anteeksi saatana jos mulla kuluu joskus vähän aikaa sivuttaa varsoja. Itkisin jos tää ei tässä vaiheessa naurattais näin paljoa. Itken sitten kun alan selvittää näille kavereille kuvia. 

Kommentit